ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΕΛΕΤΩΝ & ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ «ΑΧΙΛΛΕΥΣ»
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’: ΙΔΡΥΣΗ – ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΕΔΡΑ – ΣΚΟΠΟΣ – ΜΕΣΑ
ΑΡΘΡΟ 1 : ΙΔΡΥΣΗ – ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΕΔΡΑ
1. Ιδρύεται Αστική Εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 741επ. του Αστικού Κώδικα, υπαγόμενη στις διατυπώσεις δημοσιότητας του άρθρου 784 του Αστικού Κώδικα, έχοντας νομική προσωπικότητα και δεν διανέμει μέρισμα ή άλλα οικονομικά στα μέλη της.
2. Η αστική εταιρεία έχει την επωνυμία «Ελληνικό Ινστιτούτο Μελετών & Τεκμηρίωσης για θέματα Αθλητισμού» και τον διακριτικό τίτλο «Αχιλλεύς» (εφεξής, το Ινστιτούτο). Για τις σχέσεις και τις συνεργασίες με το εξωτερικό θα χρησιμοποιείται η επωνυμία «Ελληνικό Ινστιτούτο Αθλητισμού Αχιλλεύς». Το Ινστιτούτο έχει σφραγίδα της οποίας ο τύπος καθορίζεται από τη Γενική Συνέλευση (Κεφάλαιο Γ’, Άρθρο 7).
3. Το Ινστιτούτο έχει έδρα στην Περιφέρεια Αττικής, τα δε γραφεία του βρίσκονται σήμερα στην Αθήνα, Λεωφόρος Μεσογείων 15, 1ος όροφος (Triaena Business Center), και είναι δυνατόν να μεταφέρονται εντός της Περιφέρειας Αττικής, με σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης μπορούν να ιδρυθούν Υποκαταστήματα του Ινστιτούτου σε πόλεις της Ελλάδας ή του εξωτερικού.
ΑΡΘΡΟ 2 : ΣΚΟΠΟΣ
Το Ινστιτούτο έχει ως σκοπό την υποβοήθηση της ορθής, δίκαιης και συμβατής με το γενικό συμφέρον λειτουργίας και ανάπτυξης του ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού στην Ελλάδα και την προς τούτο κατάθεση ολοκληρωμένων και τεκμηριωμένων προτάσεων προς κάθε αρμόδια Αρχή ή ενδιαφερόμενο νομικό ή/και φυσικό πρόσωπο.
ΑΡΘΡΟ 3 : ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΔΡΑΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ – ΜΕΣΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ
1. Η δράση του Ινστιτούτου δεν εξαρτάται από κανέναν δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
2. Για την επίτευξη των σκοπών του αξιοποιεί την υλικοτεχνική και στελεχιακή υποδομή του, την εμπειρία και τις γνώσεις των μελών και των συνεργατών του.
3. Το Ινστιτούτο επιχειρεί την προώθηση και επίτευξη των καταστατικών σκοπών του με δράσεις και μέσα όπως τα κατωτέρω, τα οποία ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά αναφέρονται:
Α) Ανάθεση, ανάληψη και διεξαγωγή μελετών, ερευνητικών έργων, εφαρμογών και στατιστικών, με τη συνεργασία των κάθε είδους μελών του (Άρθρο 4) και άλλων φορέων (ερευνητικά και επιστημονικά ινστιτούτα, πανεπιστήμια, οργανώσεις, επαγγελματικοί φορείς κ.ά.) σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, για θέματα σχετικά με τους σκοπούς του. Διοργάνωση εκδηλώσεων επιστημονικού ενημερωτικού ενδιαφέροντος (ημερίδες, συνέδρια, fora, σεμινάρια, workshops) για θέματα που άπτονται των σκοπών του.
Β) Δημιουργία βιβλιοθήκης, συγκέντρωση στοιχείων της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας, δημιουργία αρχείου σχετικών νόμων, διαταγμάτων, Κοινοτικών Κανονισμών και Οδηγιών και γενικά πληροφοριών και λειτουργία επιτροπών για την παρακολούθηση και γνώση των εξελίξεων στην ελληνική και διεθνή συγκυρία.
Γ) Ανάπτυξη δραστηριοτήτων εκπαίδευσης, συμβουλευτικής, κατάρτισης, coaching και παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού σε θέματα που άπτονται των σκοπών του Ινστιτούτου.
Δ) Έκδοση και διάθεση εντύπων, μελετών, εργασιών, αποτελεσμάτων ερευνών, θέσεων, προτάσεων πολιτικής για το πεδίο ενδιαφέροντος του Ινστιτούτου.
Ε) Ανάπτυξη ανοικτού διαλόγου και ηλεκτρονικής δικτύωσης μέσα από τη λειτουργία ιστοσελίδας και με κάθε άλλο τρόπο επικοινωνίας.
ΣΤ) Ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας, συμπράξεων και προγραμματικών συμφωνιών με εθνικές και ευρωπαϊκές δομές του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα ή οργανισμούς ή φυσικά πρόσωπα που επιδιώκουν τους ίδιους ή συγγενείς σκοπούς.
Ζ) Σύναψη συμβάσεων με τρίτους για την παροχή προμηθειών ή υπηρεσιών για την κάλυψη των αναγκών του Ινστιτούτου καθώς και για λογαριασμό τρίτων φορέων του δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα, στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των σκοπών του.
Η) Ηθική και υλική ενίσχυση από το Ινστιτούτο κάθε προσπάθειας τρίτων που εξυπηρετεί τους σκοπούς του Ινστιτούτου ή ενισχύει τα μέσα για την πραγματοποίησή τους.
Θ) Διενέργεια κάθε άλλης νόμιμης και συναφούς δραστηριότητας που προωθεί τους σκοπούς του Ινστιτούτου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’: ΜΕΛΗ – ΠΟΡΟΙ
ΑΡΘΡΟ 4 : ΜΕΛΗ
1. Το Ινστιτούτο έχει Τακτικά Μέλη, Αρωγά Μέλη και Επίτιμα Μέλη:
α) Τακτικά Μέλη μπορούν να γίνουν:
• Νομικά πρόσωπα που ενδιαφέρονται γενικότερα για την ανάπτυξη του Αθλητισμού στην Ελλάδα
• Φυσικά πρόσωπα που μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά στην πραγματοποίηση των σκοπών του Ινστιτούτου είτε με την ειδική επιστημονική τους κατάρτιση και επίδοση στα θέματα ενδιαφέροντος του Ινστιτούτου είτε λόγω της αξιόλογης πείρας τους στο αθλητικό και κοινωνικό πεδίο.
Η εγγραφή των τακτικών μελών γίνεται με γραπτή αίτηση προς το Ινστιτούτο (με αποδοχή του καταστατικού και των ειλημμένων έως τότε αποφάσεων των οργάνων του) και αποδοχή της από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου, μετά την οποία γίνεται εγγραφή στο Μητρώο Μελών και γραπτή ανακοίνωση προς το Μέλος.
Στο Μητρώο Μελών αναγράφονται όλα τα χρήσιμα στοιχεία των Μελών (ονοματεπώνυμα, ημερομηνία αποφάσεως Διοικητικού Συμβουλίου, χρονολογία και αιτιολόγηση εξόδου, καταβολή εισφορών κ.λπ.).
Η συμμετοχή των φυσικών προσώπων – μελών στα όργανα και τις εργασίες του Ινστιτούτου γίνεται πάντοτε αυτοπροσώπως. Η συμμετοχή των νομικών προσώπων – μελών γίνεται με ορισμό αντιπροσώπου από το αρμόδιο όργανό του, καθώς και αναπληρωτή του για την περίπτωση προσωρινού ή μόνιμου κωλύματος του τακτικού μέλους. Η εκπροσώπηση αυτή είναι δυνατό να μεταβάλλεται με γνωστοποίηση της σχετικής απόφασης της Διοίκησης του Νομικού Προσώπου, χωρίς χρονικούς ή άλλους περιορισμούς.
Η έξοδος τακτικού μέλους γίνεται ως εξής:
• σε περίπτωση εθελοντικής αποχωρήσεως, κατόπιν γραπτής δήλωσής του και ισχύει από της επιδόσεως στο Ινστιτούτο,
• σε περίπτωση διαγραφής, αυτή γίνεται για σοβαρούς λόγους που αφορούν το φυσικό πρόσωπο – μέλος και καθιστούν την παραμονή του επιζήμια για το έργο και το κύρος του Διοικητικού Συμβουλίου, η δε διαγραφή κοινοποιείται στο μέλος αφού προηγουμένως ζητηθεί εγγράφως από αυτό να υπερασπίσει τη θέση του για την αποδιδόμενη αιτίαση εντός εύλογης προθεσμίας,
• επίσης διαγράφονται όσα μέλη (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) εξακολουθούν να καθυστερούν την τακτοποίηση των εισφορών τους για δύο (2) συνεχόμενα έτη και αφού έχει παρέλθει άκαρπη η σχετική υπόμνηση.
β) Αρωγά Μέλη μπορούν να γίνουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα που επιθυμούν να βοηθούν, υλικά και ηθικά, την επίτευξη των σκοπών του Ινστιτούτου και την ενίσχυση των μέσων και δυνάμεών του. Τα αρωγά μέλη δεν μετέχουν στα όργανα του Ινστιτούτου (Γενική Συνέλευση – Διοικητικό Συμβούλιο – Επιστημονικές και άλλες Επιτροπές) και στις διαδικασίες εκλογής τους. Ωστόσο, καλούνται τιμητικά στις Γενικές Συνελεύσεις ή άλλες συγκεντρώσεις γενικής μορφής. Για την έξοδο των αρωγών μελών ισχύουν κατ’ αναλογία τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου σχετικά με την έξοδο των τακτικών μελών.
γ) Επίτιμα Μέλη μπορούν να ανακηρυχθούν φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία προσέφεραν αξιόλογες υπηρεσίες για την ανάπτυξη των σκοπών του Ινστιτούτου. Τα Επίτιμα Μέλη δεν έχουν υποχρέωση εισφοράς ούτε και δικαίωμα ψήφου στη Γενική Συνέλευση. Η ανακήρυξη των προσώπων που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις γίνεται κατόπιν προτάσεως τουλάχιστον ενός μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου και με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου που λαμβάνεται με την απλή πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών του.
2. Υποχρεώσεις και δικαιώματα των Μελών:
Α) Τα μέλη έχουν το δικαίωμα να παρίστανται και να ψηφίζουν στη Γενική Συνέλευση των μελών του Ινστιτούτου, εφόσον έχουν εκπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις τους προς αυτό (Άρθρο 5).
Β) Τα μέλη έχουν δικαίωμα να μετέχουν στις άλλες συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις του Ινστιτούτου και να απολαμβάνουν των ωφελημάτων που προκύπτουν από τη δράση του.
Γ) Τα μέλη έχουν την υποχρέωση να συνδράμουν στην πραγματοποίηση των σκοπών του Ινστιτούτου και να συμμορφώνονται προς τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων και του Διοικητικού Συμβουλίου.
Δ) Τα μέλη έχουν υποχρέωση να καταβάλλουν τακτικά τη συνδρομή τους, όπως αυτή καθορίζεται από τη Γενική Συνέλευση του Ινστιτούτου, αφού προηγηθεί η αιτιολογημένη πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου.
ΑΡΘΡΟ 5 : ΠΟΡΟΙ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΕΛΕΓΧΟΣ
1. Πόροι του Ινστιτούτου είναι:
α) Οι κάθε είδους εισφορές και συνδρομές, τακτικές και έκτακτες, των Μελών.
β) Επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις και χρηματοδοτήσεις ή άλλης μορφής οικονομικές ενισχύσεις από τα Κοινοτικά ταμεία και φυσικά ή νομικά πρόσωπα, Οργανισμούς και Υπουργεία της ημεδαπής και της αλλοδαπής.
γ) Έσοδα από τη διοργάνωση διαφόρων συνεδρίων, σεμιναρίων και άλλων εκδηλώσεων ή εκδόσεων.
δ) Πρόσοδοι από ενεργητικό του Ινστιτούτου.
ε) Δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες και χορηγίες.
στ) Κάθε είδους πρόσοδοι των οποίων η αποδοχή δεν αντίκειται στους σκοπούς του Ινστιτούτου και στην ισχύουσα νομοθεσία.
2. Τα Τακτικά Μέλη έχουν υποχρέωση καταβολής ετήσιας τακτικής χρηματικής συνδρομής σύμφωνα με σχετική απόφαση του Δ.Σ., καθώς και συμπληρωματικής εισφοράς όποτε κριθεί αναγκαίο, για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών του Ινστιτούτου, με αποφάσεις που θα λαμβάνονται από το Δ.Σ.
3. Τα Αρωγά Μέλη υποχρεούνται να καταβάλλουν ετήσια χρηματική (τακτική) συνδρομή, ως και συμπληρωματικές εισφορές, όποτε κριθεί αναγκαίο, για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών της Ένωσης, με αποφάσεις που θα λαμβάνονται από τη Δ.Σ.
4. Οι ετήσιες συνδρομές είναι δυνατόν να αναπροσαρμόζονται έπειτα από σχετική απόφαση του Δ.Σ.
5. Το οικονομικό έτος του Ινστιτούτου αρχίζει την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ιδίου έτους.
6. Για την παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης και της περιουσίας του Ινστιτούτου τηρούνται λογιστικά βιβλία, η κατηγορία των οποίων καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του. Στο τέλος κάθε χρήσης συντάσσεται από το Διοικητικό Συμβούλιο λογιστική κατάσταση αναλυτική και τίθεται προς έγκριση στην ετήσια Γενική Συνέλευση.
7. Το Ινστιτούτο τηρεί στις Τράπεζες λογαριασμούς, στους οποίους πρέπει να κατατίθεται κάθε ταμειακό υπόλοιπο που υπερβαίνει το ποσό που υποχρεωτικά θα καθορίσει το Διοικητικό Συμβούλιο.
8. Η ανάμειξη του Ινστιτούτου σε κερδοσκοπική επιχείρηση απαγορεύεται. Η περιουσία του Ινστιτούτου δεν μπορεί να διατίθεται για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που προβλέπει το καταστατικό.
9. Ο έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης του Ινστιτούτου, αναφερόμενος σε όλες τις πραγματοποιηθείσες δαπάνες και τα πραγματοποιηθέντα έσοδα, διενεργείται κάθε έτος από δύο (2) Ελεγκτές που εκλέγονται από την ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση μεταξύ των μελών της. Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου δεν μπορούν να εκλέγουν ελεγκτές. Ειδικές ελεγκτικές εργασίες είναι δυνατό να ανατεθούν σε εξαιρετικές περιπτώσεις σε τρίτους ειδικούς για το έργο αυτό, με απόφαση της Γενικής Συνελεύσεως που θα καθορίζει και την τυχόν αποζημίωσή τους.
10. Οι ελεγκτές προς άσκηση των καθηκόντων τους έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν γνώση όλων των στοιχείων που αφορούν την οικονομική κατάσταση του Ινστιτούτου, τα πρακτικά συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και της Γενικής Συνέλευσης, την αλληλογραφία και τα αρχείο γενικώς. Το Διοικητικό Συμβούλιο οφείλει να θέτει στη διάθεση των Ελεγκτών τα πιο πάνω στοιχεία μέσα σε τρεις ημέρες.
11. Οι Ελεγκτές υποβάλλουν κάθε χρόνο στην Τακτική Γενική Συνέλευση έγγραφη έκθεση για την κατά το προηγούμενο έτος διαχείριση της περιουσίας του Ινστιτούτου, αναφερόμενη σε όλα τα πραγματοποιηθέντα έσοδα, έξοδα και τις πηγές τους. Η Συνέλευση δεν μπορεί έγκυρα να αποφασίσει περί του ετήσιου διαχειριστικού απολογισμού της Διοίκησης του Ινστιτούτου χωρίς την έκθεση αυτή των Ελεγκτών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’: ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΑΡΘΡΟ 6 : ΟΡΓΑΝΑ
1. Όργανα Διοίκησης και Λειτουργίας του Ινστιτούτου είναι:
α) η Γενική Συνέλευση των Μελών,
β) το Διοικητικό Συμβούλιο και
γ) η Ελεγκτική Επιτροπή
2. Συμπληρωματικά όργανα λειτουργίας του Ινστιτούτου είναι οι Επιτροπές και οι Ομάδες Εργασίας που συστήνονται με απόφαση του Δ.Σ., η Επιστημονική Επιτροπή καθώς και ο Γενικός Διευθυντής.
ΑΡΘΡΟ 7 : ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
1. Η Γενική Συνέλευση των Μελών είναι το ανώτατο όργανο του Ινστιτούτου και δύναται να αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν το Ινστιτούτο, μέσα στα όρια των νόμων και του Καταστατικού όπως αυτό ισχύει, και ιδίως:
α) την τροποποίηση του Καταστατικού,
β) την εκλογή των Τακτικών Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των Αναπληρωτών τους, της Ελεγκτικής Επιτροπής και της Εφορευτικής Επιτροπής, καθώς και την αιτιολογημένη ανάκληση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των Ελεγκτών,
γ) την έγκριση του ισολογισμού, του προϋπολογισμού και του απολογισμού του Ινστιτούτου καθώς και των πεπραγμένων του Διοικητικού Συμβουλίου και την απαλλαγή του από κάθε ευθύνη,
δ) την εκούσια διάλυση του Ινστιτούτου, τη θέση του σε εκκαθάριση καθώς και για την τύχη της καθαρής του περιουσίας, σύμφωνα με το Νόμο μετά το τέλος της εκκαθάρισης και
ε) κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εκπλήρωση των σκοπών του.
2. Η Γενική Συνέλευση απαρτίζεται από τα φυσικά πρόσωπα – μέλη του Ινστιτούτου καθώς και από τους εκάστοτε εκπροσώπους των νομικών προσώπων – μελών.
3. Η Γενική Συνέλευση των Μελών του Ινστιτούτου συγκαλείται από το Διοικητικό Συμβούλιο τακτικά μια φορά το χρόνο μέσα στο πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, εκτάκτως όταν κρίνει αυτό σκόπιμο το Διοικητικό Συμβούλιο ή το ζητήσουν από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου το ένα τέταρτο (1/3) τουλάχιστον των Τακτικών Μελών του Ινστιτούτου με έγγραφη αίτηση, όπου θα αναγράφονται και τα θέματα προς συζήτηση.
4. Η Γενική Συνέλευση συνέρχεται γενικά ύστερα από έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, που αποστέλλεται σε κάθε μέλος τουλάχιστον 15 ημέρες νωρίτερα και που περιέχει απαραιτήτως τον τόπο και το χρόνο συνόδου, τα θέματα της συνεδρίασης και κάθε απαραίτητο στοιχείο. Απόφαση επί θέματος που δεν αναγράφεται στην πρόσκληση είναι άκυρη, εκτός εάν πρόκειται για θέμα αιτιολογημένης αντικατάστασης από τη Γενική Συνέλευση του Διοικητικού Συμβουλίου ή των μελών αυτού.
5. Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη Γενική Συνέλευση τα Μέλη που δεν έχουν κατά την ημερομηνία της Γενικής Συνέλευσης ολοσχερώς εκπληρώσει τις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς το Ινστιτούτο.
6. Τα μέλη του Ινστιτούτου που δεν έχουν συμμορφωθεί με την προηγούμενη παράγραφο, δύναται να λάβουν μέρος στη Γενική Συνέλευση μόνο μετά από άδεια αυτής, χωρίς δικαίωμα ψήφου.
7. Κάθε μέλος του Ινστιτούτου έχει μια ψήφο στη Γενική Συνέλευση. Κατ’ εξαίρεση, μέλος του Ινστιτούτου δύναται να εκπροσωπεί και να ψηφίζει για λογαριασμό ενός ακόμη μέλους, με ειδική προς τούτο γραπτή εξουσιοδότηση, χορηγούμενη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή/και τηλεομοιοτυπίας (FAX).
8. Η ημερήσια διάταξη της Συνέλευσης καταρτίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο και η συνεδρίασή της μπορεί να γίνει και εκτός της έδρας. Κατά την πρώτη Συνέλευση των μελών του Ινστιτούτου, για να υπάρξει απαρτία απαιτείται τουλάχιστον το ήμισυ των μελών που έχουν δικαίωμα ψήφου. Αν δεν υπάρξει απαρτία κατά την πρώτη Συνέλευση των μελών συνέρχεται η Γενική Συνέλευση την προσεχή όμοια ημέρα και ώρα στον ίδιο τόπο και με τα ίδια θέματα ημερήσιας διάταξης, οπότε ευρίσκεται σε απαρτία οσαδήποτε μέλη και αν είναι παρόντα. Εξαιρετικά, για θέματα διάλυσης του Ινστιτούτου ή τροποποίησης του Καταστατικού, ανάκλησης των μελών Διοίκησης ή των ελεγκτών, απαιτείται πάντοτε η παρουσία του μισού τουλάχιστο των μελών.
9. Στην αρχή της συνεδρίασης προεδρεύει προσωρινά της Συνέλευσης ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου, ο οποίος κατευθύνει τη διαδικασία διαπίστωσης της απαρτίας μεταξύ των ταμειακώς εντάξει μελών και καλεί στη συνέχεια τα μέλη να εκλέξουν Προεδρείο, που θα αποτελείται από τον Πρόεδρο της Συνέλευσης, ένα Γραμματέα και δυο Εφόρους, ψηφολέκτες. Ο εκλεγείς Πρόεδρος κηρύσσει την έναρξη των εργασιών της Συνέλευσης ακολουθώντας τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Διευθύνει τις συζητήσεις, θέτει τα θέματα σε ψηφοφορία και μετά την εξάντληση των θεμάτων κηρύσσει τη λήξη των εργασιών. Οι Έφοροι ψηφολέκτες μεριμνούν και εποπτεύουν με τον Πρόεδρο και το Γραμματέα, για την τήρηση του Νόμου και του Καταστατικού, κατά τις ψηφοφορίες γενικά, τη διαλογή των ψήφων, την εξαγωγή των αποτελεσμάτων των ψηφοφοριών και υπογράφουν με τον Πρόεδρο και το Γραμματέα τα Πρακτικά που συντάσσει ο Γραμματέας.
10. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με ονομαστική κλήση ή με ανάταση της χειρός και κατ’ εξαίρεση με μυστική ψηφοφορία σε θέματα:
• Εκλογής μελών Διοικητικού Συμβουλίου και ελεγκτών
• Εμπιστοσύνης προς το Διοικητικό Συμβούλιο και γενικών προσωπικών θεμάτων
• Ανάκλησης μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
• Έγκρισης της ετήσιας λογοδοσίας
11. Οι αποφάσεις τη Συνέλευσης λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των ψηφισάντων. Εξαιρετικά, για τη λήψη αποφάσεων περί ανακλήσεων της Διοίκησης ή των Ελεγκτών, περί τροποποίησης του Καταστατικού ή διάλυσης του Ινστιτούτου, απαιτείται πλειοψηφία των 2/3 των ψήφων των μελών. Επί εκλογής μελών Διοικητικού Συμβουλίου και Ελεγκτών σε περίπτωση ισοψηφίας, η απόφαση λαμβάνεται με κλήρο από το Προεδρείο.
12. Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης που είναι αντίθετη στο Νόμο ή στο Καταστατικό είναι δυνατό να κηρύσσεται άκυρη από το Δικαστήριο ύστερα από αίτηση του 1/10 του όλου αριθμού των εγγεγραμμένων μελών. Η αίτηση υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 30 ημερών από τη λήψη της απόφασης ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών ή του αρμοδίου κατά νόμον δικαστηρίου. Η αίτηση ακυρώσεως δεν αναβάλλει των προσωρινή εκτέλεση της απόφασης εάν από την αναβολή κινδυνεύουν σοβαρά συμφέροντα του Ινστιτούτου. Κατά της παραπάνω απόφασης του Δικαστηρίου είναι δυνατό να υποβληθεί έφεση ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου μέσα σε 15 ημέρες από την επίδοση αυτής.
13. Τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Συνέλευσης καταχωρούνται στο βιβλίο που τηρείται προς τούτο, υπογράφονται από τον Πρόεδρο και το Γραμματέα της Γενικής Συνέλευσης και από τους δυο Εφόρους ψηφολέκτες.
ΑΡΘΡΟ 8 : ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
1. Το Ινστιτούτο διοικείται από 5μελές Διοικητικό Συμβούλιο. Τα μέλη εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση των μελών μεταξύ των φυσικών προσώπων – μελών και των εκπροσώπων που έχουν ορισθεί από τα νομικά πρόσωπα – μέλη και έχουν θητεία τριών (3) ημερολογιακών ετών, η οποία μπορεί να παραταθεί ή να ανανεωθεί με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης έως και για δύο (2) έτη. Τα 5 μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέγουν μεταξύ τους τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τον Γενικό Γραμματέα και τον Ταμία, με δυνατότητα ανακατανομής αξιωμάτων, εάν ζητηθεί από τουλάχιστον τρία (3) μέλη.
2. Κωλύεται να εκλεγεί μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου όποιος, ο ίδιος ή το από αυτόν εκπροσωπούμενο νομικό πρόσωπο – μέλος του Ινστιτούτου, δεν έχει εκπληρώσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις.
3. Εκτός από τα τακτικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, εκλέγονται και 2 πρόσωπα ως αναπληρωματικά. Για τις περιπτώσεις παραίτησης, θανάτου ή ανάκλησης φυσικού προσώπου – εκλεγμένου μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, και εφόσον δεν επαρκούν οι εκλεγμένοι αναπληρωματικοί σύμβουλοι, τα υπόλοιπα μέλη αυτού εκλέγουν νέα μέλη μέχρι την επόμενη Γενική Συνέλευση, η οποία εκλέγει οριστικά μέλη μέχρι τη λήξη του Διοικητικού Συμβουλίου.
4. Το Διοικητικό Συμβούλιο:
Α) Διοικεί το Ινστιτούτο, διαχειρίζεται την περιουσία του και κατευθύνει τις υποθέσεις του, πλην των αναγομένων σε θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Συνέλευσης.
Β) Υποβάλλει στη Γενική Συνέλευση των μελών προς έγκριση, τα θέματα της αρμοδιότητάς της και το πρόγραμμα επιστημονικών ερευνών και λοιπών δραστηριοτήτων του, σύμφωνα με τα καθοριζόμενα από το Καταστατικό και τη Γενική Συνέλευση.
Γ) Ασκεί την πειθαρχική εξουσία για το προσωπικό.
Δ) Εγκρίνει την εισδοχή νέων μελών.
Ε) Αποφασίζει τη λήψη κάθε –κατά την κρίση του– πρόσφορου μέτρου για την εκπλήρωση των σκοπών του Ινστιτούτου.
ΣΤ) Εγκρίνει τη διενέργεια ερευνών-μελετών για λογαριασμό του Ινστιτούτου. Επίσης εγκρίνει την ανάληψη μελετών για λογαριασμό αιτούντων μελών ή τρίτων ή την παροχή σε αυτά συμβουλευτικών και λοιπών υπηρεσιών ως και το κόστος αυτών.
Ζ) Εγκρίνει τη δημοσίευση επιστημονικών εργασιών.
Η) Αποφασίζει το διορισμό προσωπικού, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό.
Θ) Δύναται, με απόφασή του, να αναθέτει μερικές από της μη αποφασιστικής αλλά διεκπεραιωτικής μορφής αρμοδιότητές του στον Πρόεδρο ή σε Επιτροπή Μελών του.
Ι) Αποφασίζει την άσκηση κάθε είδους προσφυγής ενώπιον των διοικητικών αρχών και την άσκηση κάθε αγωγής προσφυγής ή γενικά την λήψη δικαστικού μέτρου ενώπιον των δικαστηρίων της χώρας μέχρι και των ανωτάτων, καθώς και των δικαστηρίων της Ε.Ε.
ΙΑ) Εισηγείται στη Γενική Συνέλευση το διορισμό Γενικού Διευθυντή ή/και Αναπληρωτή του και την έγκριση Κανονισμού Αρμοδιοτήτων του. Ο Γενικός Διευθυντής μετέχει αυτοδικαίως, μετά γνώμης και χωρίς ψήφο, στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και εισηγείται τα επιστημονικά και διοικητικά γενικά θέματα του Ινστιτούτου.
ΙΒ) Συνέρχεται τακτικά, κάθε μήνα, σε προκαθορισμένη από την προηγούμενη συνεδρίαση ημέρα και ώρα. Δεν αποκλείεται η αποστολή και εγγράφου προσκλήσεως υπενθυμιστικής ή με ενημερωτικό υλικό.
ΙΓ) Καλείται σε έκτακτες περιπτώσεις από τον Πρόεδρο ή, αν αυτός κωλύεται ή απουσιάζει, από τον Αντιπρόεδρο, με πρόσκληση η οποία αποστέλλεται τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες νωρίτερα και στην οποία αναγράφονται τα προς συζήτηση θέματα, ο τόπος, η ημερομηνία και η ώρα συνεδρίασης.
5. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ευθύνονται για δόλο ή βαρεία αμέλεια. Δεν ευθύνονται για αποφάσεις αυτού, που λαμβάνονται σε συνεδρίαση στην οποία δεν παρέστησαν ή όταν διαφώνησαν, εφόσον στην περίπτωση αυτή η διαφωνία σημειώνεται στα τηρούμενα Πρακτικά της συνεδριάσεως που υπέγραψαν.
6. Κατά την τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου επιτρέπεται η λήψη απόφασης και σε θέματα εκτός των προκαθορισμένων της ημερήσιας διάταξης, εφόσον υπάρχει συμφωνία όλων των παρόντων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
7. Το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία, μετά από νόμιμη πρόσκληση κατά το πιο πάνω, αν παρίστανται τουλάχιστον τρία (3) από τα μέλη του. Οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρισταμένων μελών, όχι όμως μικρότερη από τρεις (3) ψήφους.
8. Κατά τις συνεδριάσεις τηρούνται πρακτικά που λαμβάνονται και καταχωρούνται σε ειδικό προς τούτο τηρούμενο βιβλίο συνεδριάσεων Διοικητικού Συμβουλίου.
9. Όποιος έχασε την ιδιότητα του μέλους ή εκπροσώπου νομικού προσώπου – μέλους, εκπίπτει αυτοδικαίως από την ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου. Κάθε μέλος από τα φυσικά πρόσωπα – μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μπορεί να παραιτηθεί από την ιδιότητά του αυτή με απλή επιστολή προς τη Διοίκηση του Ινστιτούτου, παύει δε να αποτελεί μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου από την ημέρα συνεδριάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου, στην οποία μετά την ανακοίνωση της παραίτησης γίνεται συμπλήρωση του κενού με εκλογή νέου μέλους. Μέχρι τότε είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης.
10. Μέλη της Διοίκησης δεν επιτρέπεται να παρέχουν με αμοιβή εξηρτημένη εργασία στο Ινστιτούτο. Δεν απαγορεύεται, όμως, η σύναψη με έως τρία (3) μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου συμβάσεων που συνεπάγονται αποζημίωση για την προσφορά επιστημονικών τους υπηρεσιών. Κατά τα λοιπά, στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου δεν επιτρέπεται να χορηγείται αποζημίωση για την άσκηση των διοικητικών τους καθηκόντων, παρά μόνο έξοδα κινήσεως, προκαθορισμένα ανά συνεδρίαση από τη Γενική Συνέλευση.
ΑΡΘΡΟ 9 : ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Η Τακτική Γενική Συνέλευση εκλέγει δύο (2) ελεγκτές οι οποίοι αποτελούν την Ελεγκτική Επιτροπή. Η Επιτροπή αυτή ελέγχει τα βιβλία του Ινστιτούτου, τους λογαριασμούς του, συντάσσει τον ετήσιο οικονομικό απολογισμό και πιστοποιεί το υπόλοιπο του Ταμείου στην έκθεση οικονομικού ελέγχου, την οποία έκθεση υποβάλλει στην Τακτική Γενική Συνέλευση.
ΑΡΘΡΟ 10 : ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ
1. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου επιμελείται την εκτέλεση των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης και του Διοικητικού Συμβουλίου και υπογράφει τα αποφασιστικής σημασίας έγγραφα με τα οποία το Ινστιτούτο αναλαμβάνει υποχρεώσεις έναντι τούτων. Τα επιστημονικής σημασίας ή τα τρέχοντα διοικητικά έγγραφα υπογράφει ο Διευθυντής.
2. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου εκπροσωπεί το Ινστιτούτο δικαστικώς και εξωδίκως, ενώπιον κάθε Αρχής, παντός Δικαστηρίου και σε όλες τις σχέσεις του με τους τρίτους και διορίζει πληρεξουσίους δικηγόρους αυτού, υποχρεούμενος στην τήρηση των διατάξεων του Καταστατικού και των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης και του Διοικητικού Συμβουλίου. Τον Πρόεδρο απόντα ή κωλυόμενο αναπληρώνει στα καθήκοντά του ο Αντιπρόεδρος.
3. Ο Γενικός Γραμματέας έχει την ευθύνη για την σύνταξη των πρακτικών συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και την τήρηση του βιβλίου συνεδριάσεων. Επίσης, έχει την επιμέλεια τηρήσεως του Βιβλίου Πρακτικών και Αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης. Τον Γενικό Γραμματέα απόντα ή κωλυόμενο αναπληρώνει προσωρινά στα καθήκοντά του άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, οριζόμενο από αυτό.
4. Ο Ταμίας έχει την ευθύνη της διαχείρισης του ταμείου του Ινστιτούτου, μεριμνά για την κατάθεση χρημάτων του ταμείου στην Τράπεζα από τα οποία μπορεί να αναλαμβάνει κατόπιν γενικής ή ειδικής ρύθμισης του Διοικητικού Συμβουλίου, κοινοποιούμενης στην Τράπεζα. Έχει την ευθύνη διαφύλαξης της περιουσίας του Ινστιτούτου, προβαίνει στις εισπράξεις και πληρωμές, τις οποίες το Διοικητικό Συμβούλιο δύναται να αναθέτει μονίμως σε αρμόδιο υπάλληλο του Ινστιτούτου. Τον Ταμία απόντα ή κωλυόμενο, αναπληρώνει στα καθήκοντά του άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται από αυτό. Για την ταμειακή διαχείριση τηρείται ειδικό βιβλίο, καθώς και για την περιουσία του Ινστιτούτου.
ΑΡΘΡΟ 11 : ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
1. Ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου πρέπει να διαθέτει τα απαιτούμενα προσόντα και την εμπειρία πάνω σε θέματα που αποτελούν το αντικείμενο των εργασιών του Ινστιτούτου.
2. Ο Διευθυντής έχει όλες τις αρμοδιότητες που θα έχουν καθοριστεί σε Κανονισμό Εργασιών ο οποίος θα εγκριθεί από τη Γενική Συνέλευση. Ο ορισμός του γίνεται με ειδική σύμβαση στην οποία ορίζονται όλα τα σχετικά (θητεία, αποδοχές κ.λπ.), έπειτα από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης με εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου.
3. Αναπληρωτής Διευθυντής, με ανάλογα προσόντα, ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο, με σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή σχετικά με τα προσόντα του.
ΑΡΘΡΟ 12 : ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
1. Η Επιστημονική Επιτροπή συγκροτείται από έως και πέντε (5) πρόσωπα με ιδιαίτερη αναγνωρισμένη επιστημονική δράση στους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται το Ινστιτούτο.
2. Τα μέλη της Επιτροπής ορίζονται και παύονται με απόλυτη πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ. Αμέσως μετά τη σύσταση της Επιτροπής, τα μέλη της εκλέγουν Πρόεδρο.
3. Η Επιστημονική Επιτροπή γνωμοδοτεί επί κάθε θέματος σύμφωνα με τις οδηγίες του Δ.Σ. και υποστηρίζει την πλήρωση των σκοπών του Ινστιτούτου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’: ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΛΥΣΗ
ΑΡΘΡΟ 13 : ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΛΥΣΗ
1. Η διάρκεια του Ινστιτούτου είναι αόριστη.
2. Το Ινστιτούτο λύεται:
α) Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, με αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 των ταμειακώς εντάξει τακτικών Μελών της.
β) Το Δ.Σ. με απόφασή του αναθέτει στην Ελεγκτική Επιτροπή του Άρθρου 9 τον έλεγχο των βιβλίων του Ινστιτούτου και των λογαριασμών του, ώστε η Επιτροπή αυτή να συντάξει οικονομικό απολογισμό και να πιστοποιήσει το υπόλοιπο του Ταμείου στην έκθεση οικονομικού ελέγχου, την οποία υποβάλλει στην Τακτική Γενική Συνέλευση.
γ) Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ορίζεται η διάθεση του ταμειακού υπολοίπου του Ινστιτούτου σε μη κερδοσκοπικό φορέα ή ίδρυμα και ορίζεται από αυτήν ο υπεύθυνος καταβολής και απόδοσης του υπολοίπου αυτού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’: ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΑΡΘΡΟ 14 : ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
Με εσωτερικούς κανονισμούς που επεξεργάζεται και προτείνει το Διοικητικό Συμβούλιο και εγκρίνει, τελικά, με απόφασή της η Γενική Συνέλευση των μελών, μπορούν να ρυθμίζονται θέματα που ανάγονται στη λειτουργία του Ινστιτούτου και γενικότερα στην εφαρμογή του παρόντος Καταστατικού για την πληρέστερη λειτουργία του.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την καταχώρηση και δημοσίευσή του σε κάθε αρμόδια Αρχή.
Το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από τους κ.κ.:
1. Μονεμβασιώτη Παναγιώτη, Πρόεδρο
2. Μικρό Νικόλαο, Αντιπρόεδρο
3. Αναγνωστόπουλο Διονύσιο, Γραμματέα
4. Σαμαρά Χαράλαμπο, Ταμία
5. Σκουταρίδη Γεώργιο, Μέλος
Η θητεία του πρώτου Διοικητικού Συμβουλίου θα διαρκέσει έως την πρώτη Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών του Ινστιτούτου, η οποία θα συγκληθεί εντός ενός μήνα από την ισχύ του παρόντος.
ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
Ιδρυτικά μέλη του Ινστιτούτου, των οποίων οι υπογραφές ακολουθούν κατωτέρω, είναι τα εξής:
1. Μονεμβασιώτης Παναγιώτης, Επιχειρηματίας
2. Μικρός Νικόλαος, Οικονομολόγος
3. Σαμαράς Χαράλαμπος, Οικονομολόγος
4. Αναγνωστόπουλος Διονύσιος, Δικηγόρος
5. Σκουταρίδης Γεώργιος, Δικηγόρος
ΑΘΗΝΑ 1 Νοεμβρίου 2019